Tjejer vann Ung Talang

bild_748

Vecka 8 var det sportlov och i Skurup hölls på onsdagen den årliga talangjakten ”Ung Talang” för elfte året i rad.Inför fullsatta läktare i Skurups Sparbanks arena avgjordes på onsdagskvällen finalen med 16 bidrag som hade tagit sig vidare från audition tidigare under dagen.

Tre klasser fanns att delta i Yngre , Äldre och Dans. Dansen var ett nytt inslag i fjor då talangtävlingen tioårsjubilerade.

Yngre klassens segrare blev Wilda Weber och Ellen Nordqvist 9 år gamla med låten ”Vill ha dig”.
-Känns jättebra och jättekul berättar tjejerna om segern.Låten är svängig och vi gillar den berättar tjejerna.

Tjejerna var med även förra året 2013 samt 2012 och kom då tvåa båda gångerna.I år för tredje gången gillt blev det seger för tjejerna som båda gillar att sjunga och dansa och vill hålla på med sång i framtiden.

Första plats i dansklassen gick till 10-åriga Olivia Thelander som dansade till låten Happy.

-Den är rolig och man blir glad för den är så studsig berättar Olivia som gillar att stå på scen och uppträda.

– Ja , det är jätteroligt att visa vad man kan berättar Olivia som älskar att dansa och hitta på egna danser.

Olivia var med förra året också och dansade då med sin syster Linnea och kom då tvåa.

Äldre klassens segrare blev 15-åriga Miriam Pettersson med ”Tomorrow” som ställde upp i Ung Talang för första gången.

-Ville hitta någon glad låt som jag kunde framföra på gitarr och kom då att tänka på ”Tommorow” av Gianluca Bezzina. Kände bara ”yes” när jag hörde den, låten är ett riktigt sockerpiller som man lätt kan få publiken att sjunga med i, vilket jag använde mig väldigt mycket utav i finalen.Det var en bra låt att vinna med helt enkelt. Första gången jag stod på en riktig scen var just på Ung Talang när jag var sex år, och med åren så lär man sig så otroligt mycket. Jag älskar att uppträda, och Ung Talang har gett mig så mycket erfarenheter som jag kommer ta med mig när det är dags för lite större scener.Jag gillar att skriva låtar, spela på alla instrument jag kan komma över och hålla på med musik. Det är verkligen min grej som jag gillar att hålla på med, och jag vill bli artist/låtskrivare i framtiden berättar Miriam.

bild_749

bild_750

Kommentera

