Minihandboll i Sjöbo för HK Björnens F01

Mars_24

Lördagen den 31 mars spelades det minihandboll i Färsingahallen i Sjöbo.Efter elva omgångar genomfördes då den tolfte och sista sammandraget i Flickor 01 Grupp D.

I denna ålder spelar man något som heter sammandrag vilket innebär att man spelar flera matcher när man ses och man spelar enligt konceptet minihandboll som spelas tvärs över en halv handbollsplan med mindre mål , mjuka bollar samt att laget består av 5 spelare på plan inklusive målvakt.

HK Björnen spelade tre matcher och man mötte Dalhems IF lag 2 , OV Helsingborg samt IK Pandora.Resultatet blev en oavgjord , en förlust och en vinst.

En av spelarna i laget är målvakten Nova Jarell som har spelat handboll i ca 3 år.

-Det är jätte kul att vara målvakt.För när jag började på handboll så skulle jag testa stå i mål så tyckte jag att det var kul mycket roligare än att vara ute spelare , om jag måste vara utespelare nån gång så vill jag helst vara kant berättar Nova och fortsätter , -Det är kul att spela minihandboll men jag längtar ändå tills vi börjar med stora mål.

Mars_25

Mars_26

– Text och foto: Thomas Persson.

Kommentera

